Dag twee, deel twee - Reisverslag uit Athene, Griekenland van Carola & Carla Rupert - WaarBenJij.nu Dag twee, deel twee - Reisverslag uit Athene, Griekenland van Carola & Carla Rupert - WaarBenJij.nu

Dag twee, deel twee

Door: Carla

Blijf op de hoogte en volg Carola & Carla

14 Mei 2011 | Griekenland, Athene

Op één of andere manier kan ik mijn gestarte verslag van vandaag niet bijwerken.... Dan maar zo!

Vandaag van Petra naar Sigri gereden. Eerste stop was in Andisa... Daar erg leuk authentiek terrasje gepakt, zie foto. Daarna door naar Sigri, zo mooi. De natuur onderweg. Mooiste tijd van het jaar nu, alles in bloei.

Sigri, al in de oudheid een haven. Beschermd door zowel de kleine eilandjes in het westen, waarvan Nissioti het grootste is, als door de kleine vesting die vlak naast zee oprijst. Het is een drukbezocht vakantieoord, met een goede toeristische infrastructuur en mooie zandstranden. (in het hoogseizoen, nu erg rustig) Een zonsondergang is Sigri is betoverend, de aanblik van de langzaam in de Aegeïsche Zee zinkende zon is onvergetelijk. Het fort aan de haven is een goed onderhouden Turks bouwsel uit 1757, boven op de ruïnes van een venetiaanse vesting van de Gateluso's. In de omgeving zijn nog andere middeleeuwse en byzantijnse bouwwerken, op eren plek met de naam Paliokastro.

  • 15 Mei 2011 - 08:58

    Peanuts :

    dag bazinnetjes van me. Met mij is alles goed, kben alleen beetje afgemat. maar dat duurt maar een half uur en dan ga ik er weer voor. ben de tuin goed aan het verkennen geweest en hier en daar lekker een keutel achtergelaten, die van mij stinkt wel een beetje. fijn dat ik hoor dat jullie het leuk hebben. ps ik groei wel een beetje, mijn halsriempje zit in de laatste stand. misschien zo,n leuk gehaakt bandje van daar een idee? poot van peanuts.

  • 15 Mei 2011 - 20:47

    Carola & Carla Rupert:

    Whaaa, Peanuts. Kun jij al internetten?
    Goed voor je broer zorgen hoor, steaks mag je er nooit weer logeren.

    Leuk Chan dat het zo goed gaat... Ik hoop dat Eric er niet al te druk mee is deze week.... geef je Peanuts en Silver even een dikke poot van ons??

    Groetjes Car(o)la...

  • 16 Mei 2011 - 12:04

    Conny:

    snap je nu waarom ik zo gek ben op Griekenland? ik wil ook!!!!!!!!!!!!!!

  • 17 Mei 2011 - 06:41

    Carola & Carla Rupert:

    Ja Conny ik snap je nu heel goed. Wat prachtig hier. Al eens op Lesbos geweest? Prachtig, nog niet zo toeristisch, alhoewel iedereen hier engels praat, zelfs in de dorpjes hoog in de bergen. Vandaag laatste dag auto en dan door op scooter. Eiland te groot en wegen te steil om alles op scooter te doen. Dus eerste paar dagen met auto eiland rond gewenst. Morgen en donderdag op de scooter.... Ik ben benieuwd maart ik houd mijn woord.

    Groetjes daar....

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Carola & Carla

We proberen eens per jaar met zijn tweeen iets moois in Europa te bezoeken. Vorig jaar werd het Lesbos en dit jaar Cyprus, heel benieuwd wat we daar allemaal ontdekken.

Actief sinds 19 April 2011
Verslag gelezen: 116
Totaal aantal bezoekers 16747

Voorgaande reizen:

19 Mei 2012 - 26 Mei 2012

2012 Cyprus Kyrenia

23 Augustus 2011 - 31 Augustus 2011

2011 Italie

13 Mei 2011 - 20 Mei 2011

2011 Petra - Lesbos

Landen bezocht: