De 1e dag en de 1e nacht - Reisverslag uit Ghirla, Italië van Carola & Carla Rupert - WaarBenJij.nu De 1e dag en de 1e nacht - Reisverslag uit Ghirla, Italië van Carola & Carla Rupert - WaarBenJij.nu

De 1e dag en de 1e nacht

Door: Carla

Blijf op de hoogte en volg Carola & Carla

25 Augustus 2011 | Italië, Ghirla

Donderdag 25 aug 7.48 uur

De eerste nacht achter de rug... Ppfffff wennen hoor. Harde matrassen.. Maar goed, we hebben vakantie dus ook dat zal de pret niet drukken.

Oké, we kwamen gisteren rond 13 uur op de camping aan. Gelukkig hoefden we niet tot 16uur te wachten. Dus spullen uit de auto's, jongens de zwembroeken aan en gaan met die banaan. Wij snel even boodschappen gehaald. De eerste aanvaring...

Alle boodschappen in drie mandjes, want geen muntstuk pastte in die winkelkarretjes. Eindelijk bij de kassa, alles op de band gepakt. Fffff, de mandjes mochten niet mee, dus alles in tassen pakken. Werd mijn pinpas geweigerd. Alleen maar Italiaanse pinpassen... Grrrrr, niemand die Engels sprak en niemand die wist wat we nu moesten doen. Anita werd al pissig en ging de Nederlands-Italiaanse discussie aan met de cassiere. Ik gevraagd of er iemand in de (inmiddels ruim ontstane) rij Engels kon. Een vriendelijke meid een klein beetje.... Dus ik gevraagd of ze de boodschappen even apart wilden zetten zodat wij even contant geld konden halen en dan alsnog konden afrekenen. En ja hoor, werkelijk iedereen begreep dat wel. Ttsss geen woord Engels zeggen ze dan. Dus naar de pinautomaat en terug naar de winkel en terug met alle boodschappen. En dat terwijl je nog moet wennen aan de warmte.

Maar goed, dat gelukt heerlijk alles weggepakt en in de relax mode. Ooh wat is het toch lekker om vakantie te hebben. Beentjes hoog, wijntje binnen handbereik, mooie boeken op mijn iPad (met dank aan Nancy) en genieten!!!

De caravan.... Nieuw, schoon, functioneel. Niet groot, maar volstaat goed hoor. Ik geloof dat Anita wel even schrok en het ernstig klein vond maar ik vind het meevallen. Hij is splinternieuw, staat half in zon half in schaduw, dus super, toch?

De omgeving hier is prachtig, midden in de bergen, mooie natuur etc. Ja hier vermaken wij ons wel een week. Foto's volgen nog hoor. Kan ik niet met de iPad uploaden, dus moet ik ff met de gsm doen. WiFi zit alleen (met veel geluk) bij het restaurant, dus alles op zijn tijd...

Ik ga nog even weer op 1 oor, ben de enige die wakker is merk ik.

Later......

Aanvulling vanaf het terras, Tom heeft bovenstaand gelezen en merkt op dat ik iets belangrijks ben vergeten.
Gisteren moesten we natuurlijk allemaal douchen, Helmuth mocht eerst..... warm water op. Half uurtje wachten en Bastian mocht.... schiet eens op, we moeten allemaal nog, is niet alleen jouw douche etc...

He he, eindelijk kwam Bas er onderuit, toen moest Tom maar nee, Mrs Anita wilde eerst (bang dat het water anders weer op was zeker ;-)) dus Anita eerst... ja ze is klaar, klengeldeklengel, kabaaf, kaboem... ppff Drenth in de bocht. De hor eruit gedrukt en natuurlijk als een echte dame krijgt ze er met geen mogelijkheid weer in. Moesten Carola en Helmuth aan te pas komen. Gelukkig was Helmuth zo helder van geest om de hor vanaf de buitenkant terug te plaatsen (duh) en was alles toch nog opgelost...

• 31 Augustus 2011 - 11:22

Jeanet:

Hahaha, klinkt gezellig dus! ;-)
    Weet niet wanneer jullie terug komen, of dat jullie het al zijn, maar anders nog veel plezier! :D